Dags för en ny taktik mot rasisterna kanske?

Läser den senaste opinionsundersökningen från UnitedMinds. Förutom att DN har en ytterligt märklig rubrik förstasidan, "Rödgröna knappar in på Alliansen", när det i själva verket är så att Alliansen ligger hästlängder efter oppositionen,  stövlar Sverigedemokraterna iväg till nya, ännu mer oroväckande höjder.
  Samtidigt tappar Vänstern, det parti som mer än andra profilerat sig som antirasistiskt.

  Om detta kan man säga mycket. Men eftersom jag emellanåt får skäll för att jag skriver såååå långt, nöjer jag mig med att en gång till ställa frågan: Är det inte dags för de humanistiska partierna att byta taktik nu? För den nuvarande taktiken fungerar icke.

  Vad det beror på har jag också åsikter om, men jag nöjer mig med att påpeka att de flesta av SDs sympatisörer i en opinionsundersökning inte är rasister. De flesta är inte ens Sverigedemokrater. Men deras tysta protest mot de etablerade partierna ger otäckt folk vind i seglen.

  Det måste vara dags att fundera på ett nytt sätt att möta di bruna. Det här funkar inte.

 

 

 

5 kommentarer:


Här två förslag som jag hämtat från
Staffan Danielsson (c):
1. Om resten av Europa testar
ensamkommandes ålder
(handledsröntgen)
ska vi också göra det. Annars
får vi alla ensamkommande.
2. Om andra länder i EU ger
syrier kortare
uppehållstillstånd än
vi gör i Sverige ska vi tänka
om. Inte skälla på Europa.

Jätterasistiskt?

 
Henning Bask

Det första vi ska göra är att sluta etikettera SD som "di bruna", "fascister" o dyl. Sådant får bara motsatt effekt och är inte heller i sak riktigt.

 

Det här betyder att , om det vore Val idag så blev det fortsatt Borgerligt styre, eller är det någon som tror att Reinfeldt inte räknar med Sverigedemokraternas hjälp.
Sverigedemokraterna ökar och är det tredje största Partiet idag , och fortsätter det så här blir det Fredrik Reinfeldt som blir Stadsminister i September 2014..
Märkligt nog så håller Medierna tyst om det här, och man kan fråga sig varför...?

T Lindholm

 

Med 181 mandat skulle S,V,Mp få egen majoritet i riksdagen.
Alliansen och SD får tillsammans 168 mandat S 32,6 V 6,8 Mp 98 = 49,2 181 mandat M 26,0 Fp 5,6 C 3,9 Kd 4,1 = 39.6 = 132 mandat Sd 9,9 = 36 mandat

 
Dan Setthammar

United Minds opinionsundersökningar är å andra sidan erkänt statistiskt undermåliga och alltså helt opålitliga. Att DN gör ett stort nummer av den är bara ett utslag av vad jag har börjat referera till som sensatiournalism. Skit samma om undersökningen visar nåt av värde, går den att spinna ett par dagar och skapa utrymme för förnumstiga ledare och bekymrade krönikor så ska den tryckas.